کرونا خدمات روانپزشکی را آنلاین کرد

نتایج مطالعه کلینیک روانپزشکی در دانشگاه میشیگان نشان می دهد که کرونا موجب توسعه خدمات مشاوره ای و درمانی روان درمانی و روان پزشکی از راه دور در آمریکا شده است.

  • کد خبر: 1594
  • نسخه چاپی
  • تاریخ خبر: سه شنبه 14 بهمن 1399 - 12:09

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، به نقل از مجمع جهانی اقتصاد، یک سال پیش قبل از شیوع کرونا، در طول شش ماه اول اجرای این طرح، فقط 26 ویزیت تصویری با روانپزشکان دانشگاه میشیگان برقرار شد. در حالی که بیش از 30،000 مراجعه حضوری ثبت شده است. اما در 23 مارس، تمام مراقبت‌های بهداشتی غیر فوری در سراسر ایالت برای جلوگیری از شیوع کووید19 تعطیل شد. و گفتگوی ویدئویی و تماس تلفنی تنها راه ارتباط بیماران با روانپزشکان و روانشناسان خود در این مرکز پزشکی دانشگاه شد.

طبق یافته‌های جدید منتشر شده در مجله تحقیقات تکوینی، راحتی مراجعه به روانپزشک بدون خروج از خانه و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا، به شدت در این ترجیح نقش دارد. این داده‌ها از یک نظرسنجی تلفنی در تابستان سال 2020 بین 244 بیمار یا والدین بیمارانی که قرار ملاقات با یک ارائه‌دهنده‌ی بهداشت روان در دانشگاه میشیگان در هفته‌های اول تعطیلی همه‌گیری داشته‌اند، حاصل می‌شود. تقریباً 83٪ تصمیم گرفتند اولین ویزیت در دوران همه‌گیری خودشان یا فرزندشان را از طریق ویدیوچت انجام دهند. اما اقلیتی از بیماران نیز در ابتدا تصمیم گرفتند از طریق تماس تلفنی مراقبت‌های روانپزشکی را ادامه دهند(نمودار زیر).

نمودار نتایج نظرسنجی در مورد دلیل استفاده از روان‌درمانی از راه دور(درصد). منبع: مجمع جهانی اقتصاد

طبق نظرسنجی در تابستان از این جمعیت 14٪ از کل جمعیت مورد مطالعه احتمال اینکه آن‌ها در آینده از مراقبت‌های بهداشت روان به شیوه‌ی از راه دور استفاده کنند، بسیار کمتر است.

جنیفر سوری، یکی از سه روانپزشکی که به راه‌اندازی خدمات روان درمانی از راه دور در دانشگاه میشیگان پرداختند، می‌گوید: "این داده‌ها فرصتی را برای تبدیل تجربه‌ی بیماری همه‌گیر به فرصتی برای بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشت روان و بهبود تداوم مراقبت نشان می‌دهد. اما تصمیمات مربوط به سیاست‌های دولت و شرکت‌های بیمه برای تسهیل بازپرداخت به بیماران که بصورت غیرحضوری ویزیت شده‌اند، مهم خواهد بود. "

تقریباً تمام بیماران گروه مطالعه که تا تابستان ویزیت غیرحضوری داشتند، گفتند که این روند مطابق یا حتی بهتر از انتظار آنها از این شیوه بوده است.

والدین کودکانی که از مراقبت‌های بهداشت روانی یا بهداشت رفتاری خدمات دریافت می‌کنند، خاطر نشان کردند که بازدیدهای ویدئویی جذاب‌تر هم هستند. بیماران از طریق ویزیت تلفنی گفتند که در صورت ناپایدار بودن اتصال به اینترنت یا داشتن مشکل در بستر ویدئو، داشتن امکان مکالمه مهم است. یک سوم آنها گفتند که  از طریق تلفن راحت‌تر صحبت می‌کنند.

اگرچه این مطالعه میزان لغو قرار ملاقات در کلینیک را بررسی نمی‌کند، اما شواهد حاکی از آن است که میزان آن از نرخ یک در چهار قبل از همه‌گیری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سوری می گوید که وضعیت سلامت روان بیماران، یا دسترسی آن‌ها به وسایل نقلیه، مرخصی از کار یا مراقبت از کودک و دیگر عوامل می‌توانند مانع از این باشند که یک بیمار قرار ملاقات حضوری داشته باشد. اما بازدیدهای مجازی بیشتر این موانع را برطرف می‌کند. اما هزینه‌های درمانی مانع بالقوه‌ای برای ویزیت از طریق تلفن است. در ماه‌های آزمایشی قبل از کووید19، بیمه‌ها معمولاً تماس های تلفنی را پوشش نمی‌دادند. اما در سال 2020 بیشتر مراقبت‌های بهداشت روان مبتنی بر تلفن را تحت پوشش قرار دادند، ولی به نظر می‌رسد که به زودی این پرداخت‌ها پایان یابد و این موضوع سدی برای ادامه‌ی روند درمان از راه دور شود.

ارسال دیدگاه ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد
کاراکترهای باقی مانده : ( 1000) حرف