پژوهشگر حوزه کسب‌وکار دانشگاه تهران تاکید کرد
لزوم توسعه بازارهای اینترنتی در عصر کرونا

یک پژوهشگر حوزه کسب و کار با بیان این که ادامه بحران اقتصادی ناشی از کرونا تاب‌آوری کسب‌وکارهای خرد را کاهش خواهد داد، بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه کسب‌وکارهای آنلاین و بازارهای اینترنتی فروش تاکید کرد.

  • کد خبر: 169
  • نسخه چاپی
  • تاریخ خبر: يکشنبه 26 مرداد 1399 - 10:25

دکتر علی داوری، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا (coronomy.ir)  گفت: آسیب‌های اقتصادی کرونا باعث کاهش توان بازدهی مراکز تولیدی، کاهش سود و به تبع آن تعدیل بخشی از نیروی کار شده و این رخدادها چشم‌انداز آینده بسیاری از کسب‌وکارهای را نامشخص کرده است.

او ادامه داد: اگرچه امروز و پس از نزدیک به گذشت شش ماه از ایجاد محدودیت‌های کرونایی در کشور با کاهش ظرفیت و افزایش هزینه‌های تولید روبرو هستیم و این امر پویایی بسیاری از کسب‌و‌کارها را کاهش داده است اما نکته مهم‌تر نامعلوم بودن زمان رفع بحران است. در واقع ادامه‌دار شدن بحران کرونا، تاب‌آوری کسب‌وکارهای خرد و به ویژه مشاغلی که توان مالی کمتری دارند را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

این پژوهشگر با بیان این که استفاده از بستر فضای مجازی برای عرضه محصولات تولیدی کارگاه‌ها و حتی کارخانه‌ها آلترناتیو بازارها است، افزود: نجات بسیاری از کسب‌وکارهایی که از این بازار جایگزین استفاده می‌کنند در گرو توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی و تداوم امنیت در استفاده از رسانه‌های اجتماعی است.

داوری گفت: کاهش بهای استفاده از اینترنت، توسعه پهنای باند و گشایش دسترسی به ابزارهای نوین ارتباطی از جمله برخی رسانه‌های تعاملی می‌تواند در توسعه بازار کسب‌وکارهای خرد و آسیب پذیر از شیوع کرونا آثار مثبتی داشته باشد.

به گفته این پژوهشگر دانشگاه تهران چالش‌های اخیر دسترسی کاربران به اینترنت و افزایش قیمت آن، بار روانی بزرگی را بر دوش فعالان بازارهای خرد و حتی کلان اقتصادی نهاده است.

ارسال دیدگاه ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد
کاراکترهای باقی مانده : ( 1000) حرف