نتایج پژوهش تازه «میشیگان» منتشر شد
افزایش خوش‌بینی امریکایی‌ها به بهبودی اقتصاد

شاخص تمایلات مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه آگوست (مردادماه) نسبت به ماه قبل اندکی افزایش یافت اما هنوز پایین‌تر از شرایط پیش از کرونا است.

  • کد خبر: 239
  • نسخه چاپی
  • تاریخ خبر: دوشنبه 10 شهريور 1399 - 12:08

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا (coronomy.ir)، به نقل از مارکت‌واچ، شاخص تمایلات مصرف کننده در این کشور در ماه آگوست، از 72.5 به 74.1 رسیده است. پیمایشی که از سوی دانشگاه میشیگان صورت گرفته، حاکی از آن است که بخش کوچکی از اطمینان مردم این کشور به بهبود اقتصادی در اواخر ماه آگوست مجددا به دست آمده است، اما آنان همچنان در مورد اینکه عادی شدن شرایط چقدر طول می‌کشد، بدبین هستند.

بر اساس پیمایش یادشده، هرچند این شاخص هنوز هم نسبت به شرایط پیش از همه‌گیری کرونا پایین است، اما افزایش یافته است. این شاخص در ماه آوریل با رسیدن به 71.8 به کمترین مقدار خود رسید، آن هم درست دو ماه پس از آنکه با رسیدن به عدد 101 به اوج خود در مدت دو سال گذشته رسیده بود.

شیوع مجدد ویروس کرونا در تابستان موجب شد احساس خوشبینی شکل گرفته در مردم آمریکا تضعیف شود. نگرش مصرف‌کنندگان در مورد عملکرد درست اقتصاد در ماه آگوست کمی تغییر یافته است.

اغلب آمریکایی‌ها گمان می‌کنند سال‌ها طول می‌کشد تا اقتصاد به حالت طبیعی بازگردد. ریچارد کورتین، اقتصاددان ارشد این پیمایش گفت: «گرچه نیمی از مخاطبان پیش‌‌بینی می‌کنند وضعیت اقتصاد بهتر شود، وقتی از آنان می‌پرسیم در مورد عملکرد اقتصاد قضاوت کنند، 62 درصد از آنان معتقدند شرایط کلی اقتصاد را می‌توان نامساعد دانست.»

ارسال دیدگاه ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد
کاراکترهای باقی مانده : ( 1000) حرف