رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران:
میادین مرکزی تره‌بار 24 ساعته باز است/ افزایش ناگهانی قیمت‌ها را کنترل کردیم

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران گفت: برای جلوگیری از تجمعات در میدان مرکزی و همچنین تأمین سبد تغذیه خانوار، این میدان در سه شیفت کار می‌کند.

  • کد خبر: 3143
  • نسخه چاپی
  • تاریخ خبر: سه شنبه 29 تير 1400 - 12:44

مصطفی دارایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا گفت: صنف بارفروشان شاید از لحاظ اقتصادی دچار مشکلات ناشی از تعطیلی‌های کرونایی نشده باشد اما مشکلاتی نظیر فوت و ازکارافتادگی کارکنان گریبانگیر صنف ما بود، تعداد قابل توجهی از همکاران ما دچار کرونا شدند و بیش از 20 نفر به دلیل کرونا جان خودشان را از دست داند. در میدان مرکزی تره‌بار تهران بیش از 300 نفر کرونا گرفتند و همین موضوع باعث شد کسبه با کمبود نیروی کار مواجه شوند.

دارایی نژاد گفت: بارفروشان حلقه واسط بین کشاورز و مصرف‌کننده هستند، روزانه بین 20 تا 25 هزار تن ورودی میوه در میدان میوه و تره‌بار مرکزی است، این حجم به میادین میوه تره‌بار اقماری سطح تهران و میوه‌فروش‌های سطح شهر و سراسر کشور ارسال می‌شود، با توجه به اینکه تردد در میدان زیاد است و رانندگان از سراسر کشور به میدان مراجعه دارند لذا زنجیره شیوع بیماری به‌راحتی قطع نمی‌شود، اتحادیه با هماهنگی شهرداری و سایر نهادها هفته‌ای دومرتبه تمام میدان را سم‌زدایی و ضدعفونی کرد و تمامی کسبه ملزم به استفاده ماسک شدند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران تصریح کرد: بارفروشان تنها صنفی بود که در پاندمی کرونا تا امروز حتی یک روز هم تعطیلی نداشت، حتی به دلیل اینکه از تجمعات در میدان مرکزی جلوگیری کنیم و همچنین سبد تغذیه خانوار دچار مشکل نشود در سه شیفت فعالیت را ادامه دادیم، به این شکل که 24 ساعت مداوم میدان میوه تره‌بار مرکزی فعال بود و همچنان هم فعآل است، اگر این کار صورت نمی‌گرفت حتماً در عرضه میوه در تهران و شهرستان‌ها دچار مشکل می‌شدیم.

دارایی نژاد گفت: یکی از اقداماتی که اتحادیه بارفروشان انجام داد این بود که با کشاورزان در سطح کشور وارد مذاکره شد و با آموزش‌های ابتدایی، سبدهای متحدالشکلی را برای میوه‌ها باکیفیت‌های مختلف در اختیار کشاورزان قرارداد تا تفکیک از مبدأ انجام شود این اقدام کمک می‌کرد تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود. در واقع دیگر در میدان مرکزی این تفکیک صورت نمی‌گیرد و لمس میوه‌ها به حداقل می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

قیمت برخی اقلام را کنترل کردیم

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که با آن مواجه شدیم اظهارنظرهایی بود که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد و این موجی از استقبال را در میان مردم ایجاد می‌کرد، مثلاً بارها بحث مصرف سیر، زنجبیل، لیموترش و هویج در جامعه مطرح شد که هر بار طرح این موضوع باعث بالا رفتن قیمتشان در بازار می‌شد، به‌عنوان‌ مثال سیر تا هر کیلو 60 هزار تومان و زنجبیل تا 200 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: اولین اقدامی صنف انجام داد سامان‌دهی و مذاکره برای کاهش قیمت‌ها در بازار بود مثلاً برای زنجبیل که یک کالای وارداتی است، با کشورهای هندوستان، چین، تایوان مکاتباتی صورت گرفت و با استفاده از ظرفیت واردکنندگان توانستیم قیمت محصول را کنترل کنیم و تا 40 هزار تومان کاهش دادیم، در خصوص لیموترش هم به همین شکل، چند نفر لیموها را انبار کرده بودند که با هماهنگی‌های بین دستگاهی درب انبارها باز شد و قیمت لیموترش هم از در سال گذشته حوالی 60 هزار تومان به 20 هزار تومان رسید.

ارسال دیدگاه ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد
کاراکترهای باقی مانده : ( 1000) حرف