اتاق بازرگانی تهران منتشر کرد
گزارش مدل‏‌های کسب و کار جدید بر اساس چشم‌انداز مصرف

معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در یک گزارش تحلیلی به بررسی مدل‏‌های کسب و کار جدید بر اساس چشم‌انداز مصرف در دوران شیوع کرونا پرداخته است.

  • کد خبر: 840
  • نسخه چاپی
  • تاریخ خبر: سه شنبه 27 آبان 1399 - 12:31

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در  گزارش تحلیلی خود تحت عنوان «مدل‏‌های کسب و کار جدید بر اساس چشم‌انداز مصرف» تاکید کرده است که کووید-19 ضرورت یافتن راه‏‌حل‏‌های موثر برای تسریع در حل چالش‌های اجتماعی و زیست‏ محیطی را افزایش داده است. این همه‏‌گیری، شرکت‏‌ها و مصرف‏‌کنندگان را به سطح بی‌سابقه‌ای از مشارکت سوق داده و فرصت منحصر به فردی برای اقدام جمعی و در سطح اکوسیستم ایجاد کرده است. براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، حدود دو سوم از مصرف‏‌کنندگانی که در نظرسنجی اخیر مجمع شرکت کرده‌اند، بر این باورند که کووید-19 نیاز به مشارکت کسب‏‌و‏کارها را برای کسب عواید اجتماعی و زیست‏ محیطی تشدید کرده است و پاسخ‏‌دهندگان انتظار دارند کسب‏‌و‏کارها در این زمینه با هم همکاری کنند. همچنین، تصمیمات خرید این مصرف‏‌کنندگان، انتظارات آنها نسبت به جهانی سالم‌‏تر و برابرتر را منعکس می‌کند. ‏

از ابتدای شروع همه گیری، حدود 94 درصد از مصرف کنندگان، حداقل یک تغییر مربوط به سلامت -به عنوان مثال خرید مبتنی بر آگاهی از سلامتی  را انجام داده اند. در عین حال، 60 درصد آنها محصولات پایدارتر و تولیدشده براساس رعایت اصول اخلاقی را خریداری می کنند. این روندها و سایر موارد به شکل گیری راه حلهای مناسب کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید



نسخه کامل این گزارش در زیر قابل دریافت است.

دریافت فایلdownlod

ارسال دیدگاه ها

پیغام شما با موفقیت ارسال شد
کاراکترهای باقی مانده : ( 1000) حرف