به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، به نقل از ایسنا، سید حسین سیدزاده گفت: در زمینه بیمه کرونا مشغول رایزنی هستیم و تلاش میکنیم این موضوع را تا نیمه آذر ماه کاربردی کنیم ولی طبیعتا نمیتوانیم قول قطعی بدهیم چرا که مباحث مالی دارد و باید ابتدا آن بخش را حل و فصل کنیم.
سیدزاده درباره پرداخت کمک هزینه دوران کرونایی که بخش اول آن از طریق بانک آینده در حال پرداخت است و در پاسخ به این پرسش که چرا مبلغ این کمک هزینه به حساب اعضاء پرداخت نشده تا نیازی به مراجعه حضوری به بانک نباشد، توضیح داد: این پرسش بسیاری از دوستان است. طرح اولیه ما هم همین بود که پول به حساب اعضا واریز شود که خوشبختانه این کار را انجام ندادیم زیرا تعداد زیادی از شمارههای شبا اشتباه بود. برخی حسابها تغییر کرده بود. یا اینکه یک نفر برای تعداد زیادی ثبتنام و شماره خود را وارد کرده بود. بنابراین برای پرداخت به حساب اشخاص، لازم بود یک بار دیگر همه شماره حساب بدهند و یک بار هم احراز هویت انجام شود و فکر کردیم با وجود حجم کاری بالایی که داریم، بهتر است اسامی را همراه با کد ملی به بانک ارایه دهیم. جالب است که در همین مسیر متوجه شدیم برخی از حسابها به دلیل بدهی، مسدود شده است و اگر پول را واریز میکردیم، به دست آن عضو نمیرسید. البته در حال رایزنی با بانکها هستیم که مبالغ کمکی، به عنوان تسویه حساب بدهی، برداشت نشود و به دست آن عضو برسد.
سیدزاده درباره انتخاب بانک آینده به عنوان بانکی که مبالغ کمک از طریق آن پرداخت میشود، نیز گفت: این بانک بهترین باشگاه مشتریان را دارد و سیستم آن از دیگر بانکها بهتر بود چراکه هنر کارت، تلفیقی از کارت شناسایی و عضویت، بانکی و رفاهی است و فقط بانک آینده میتوانست هر سه را داشته باشد. بدین ترتیب که ممکن است در آینده به کمک این کارت بتوانیم یکسری خدمات را با تخفیفهای خاص به اعضاء ارایه دهیم.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر درباره بیمه تکمیلی «سرمد» و تاخیری که در بازپرداخت هزینههای درمان دارد، نیز توضیح داد: کار بیمه تکمیلی خدماتی است و نمیتوانیم انتظار صد در صدی داشته باشیم. چون شخصا تجربه همکاری با چند بیمه را دارم، میدانم که پرداخت خسارتها در برخی از بیمهها به مراتب تاخیر بیشتری دارد و وضعیت بیمه «سرمد» بهتر از متوسط است ، چراکه خسارت معوقه بالاتر از 4 ماه نداریم.
او اضافه کرد: از آنجاکه سامانه آنلاین داریم، اعتراضات را به صِرف مطرح شدن نمیپذیریم زیرا برخی از اعضاء مدارکشان ناقص است و مدام از تاخیر شکایت دارند. البته در مواردی که اوج دوره کاری است، تاخیر را میپذیرم و بابت آن عذرخواهی میکنم ولی گاهی هم مشکل در نقص مدارک است که اعضاء باید به این موضوع توجه کنند.
بیشتر بخوانید:
مدیر عامل صنودق اعتباری هنر همچنین خاطرنشان کرد که تاکنون هیچ یک از اعضاء، هنر کارت را دریافت نکردهاند و توزیع آن از روز دوشنبه آغاز میشود و کسانی که نشانیشان تغییر کرده، همچنان فرصت دارند اطلاعرسانی کنند.
سیدزاده، صدور هنر کارت را آرزویی چندین ساله توصیف کرد که به دلیل پیچیدگیهایی که دارد، بارها به تاخیر افتاده است.
او ابراز خوشنودی کرد که رویکرد هنرمندان به صندوق اعتباری هنر تغییر کرده و گفت: افتخار میکنم که اعضاء ما را پذیرفتهاند و تعامل خوبی دارند و میدانند نقش ما صرفا حمایتی و توسعه هنر است.